//
کدخبر: ۴۵۷۱۵۲ //

هشدار هواشناسی برای خوزستان/ سامانه بارشی جدید در راه است

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید در استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.


هشدار هواشناسی برای خوزستان/ سامانه بارشی جدید در راه است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرد که به دلیل شرایط جوی، مردم از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند.

او مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

سبزه زاری با بیان اینکه روز سه شنبه نیمه شرقی استان به ویژه ارتفاعات تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.

به گفته او دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان