//
کدخبر: ۴۵۵۷۱۸ //

خورش گوجه سبز مجلسی با مرغ؛ ترش و خوشمزه، بهاری و دلچسب + آموزش تهیه

فصل بهار و گوجه سبزهای ترش و تازه فرصتی عالی برای پخت خورش گوجه سبز مرغی است. این خورش خوشمزه و مجلسی با طعمی ترش و ملایم، بهاری و دلچسب، سفره شما را رنگین و لذیذ خواهد کرد.

خورش گوجه سبز مجلسی با مرغ؛ ترش و خوشمزه، بهاری و دلچسب + آموزش تهیه
به گزارش فرتاک نیوز،

خورش گوجه سبز یکی از خورش های فصلی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

download (85)

دستور پخت خورشت گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه  خورش گوجه سبز مجلسی  ابتدا سینه های مرغ را به صورت درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس گوشت مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه های مورد پسند خود به گوشت مرغ اضافه می کنیم و آنرا به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. پس از اینکه سرخ کردن گوشت مرغ به پایان رسید، آنرا کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله نعناع خشک و جعفری را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز طلایی شد، سبزیجات را به همراه گوشت مرغ که قبلا سرخ کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مواد را کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه که گوشت مرغ به طور کامل پخت، گوجه سبزها را به قابلمه اضافه می کنیم. در صورت تمایل برای بهتر شدن طعم خورش می توانیم به سلیقه خود مقداری آب لیمو ترش یا آبغوره نیز به خورش اضافه کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود و باید بگذاریم کاملا به روغن بیفتد. در پایان طعم خورش را می چشیم و نمک و ادویه آنرا اندازه می کنیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان